Muster on tähtis. Juhuslikult tuleb ka muster. Aga parem on, kui seda saab ise korraldada.

24 April 2008

Lilly lehesall


Muster on pärit siit Lilly Smuuli blogist (õigemini küll IT foorumi kaudu).
Alustatud 6. aprill
Lõpetatud 24. aprill
Vardad - 4,5 bambusringvardad (60 cm traat jäi lõpuks väikeseks)
Lõng - Laines Fonty ombelle. 50 g 145 m. 70 % tallemohääri, 25 % villa, 5 % polüamiidi. Käsipesu 30 kraadis.
Valmis mõõdud: pikim külg 187 cm, keskelt alla: 83 cm.

Ma tegin selle salli kahel põhjusel. Esiteks on hea kui inimesel on olemas suur ja pehme sall, millega end külma eest kaitsta. Teiseks oli see minu jaoks järgmine tase kudumisoskuse omandamisel. Lilly küll soovitas, et mõni kergem sall oleks algatuseks parem, aga kui selle salli juurde on pakutud eestikeelne õpetus, korralik muster ja kasutajatugi, siis tundus, et pigem saan sellega toime kui mõne muuga. Pealegi mulle meeldisid need lehed väga.

Vead.
Esimene viga tuli sisse üsna alguses - kui rombimustrit ei saanud enam otse paberilt maha kududa, vaid pidi ise mõtlema. Ma tegin paar rida pisikesi rombe. Kui ükskord pihta sain, kuidas peaks, oli juba u 6-7 cm vale kudet. Ma teadsin, et kui nüüd vardad välja tõmban ja seda harutama hakkan, jääbki sall tegemata. Pitsiline kude ja karvane lõng teeb harutamise kokku väga ebameeldivaks. Kombineerisin ja lasin edasi.
Teine viga tuli siis kui kolleegiga tööjuttu ajades unustasin uut lehte alustada. Paar rida hiljem märkasin, aga selle vea sain üsna kergesti ära klaarida, nii et mingit erilist märki ei jäänud.
Kolmanda äpardusega sai hakkama minu kuts, kes taas demonstreeris oma suurt armastust bambuse vastu. Kui koju tulin, olid vardad traadi küljest lihtsalt ära söödud. Õnneks oli maha jooksnud vähe silmi ja kui uued vardad hankisin, sain ilusti edasi teha.
Neljas viga tulenes otse esimesest veast. Saan aru, et kui ma oleks kõik õigesti teinud, siis pärast 9 lehe kudumist, oleks äärepitsi jaoks rombimuster ilusti üleminekuga klappinud. Aga minul oli ju rombidega algusest peale mingi vuss. Nii ma üritasingi siis kuidagi lihtsalt selle ääre ära kududa ja tulevikus ma lihtsalt istun sellele vigasele sabale peale, siis keegi ei näe seda, vaid kõik imetlevad ilusat lehelist selga.
Aitäh, LillySmuul!

2 comments:

Anonymous said...

VAU! Super! Ja Sa said hakkama! Suuur ja kaunis! Tahaksin näha ja näperdada!

Lillysmuul said...

Milline kena t88!
ja tead ,ega keegi t6esti ei marka kunagi neid vigu ,sest keegi ei tea et seal vead on kui sa ei ytle! ;)

Juba möödas