Muster on tähtis. Juhuslikult tuleb ka muster. Aga parem on, kui seda saab ise korraldada.

13 March 2008

Kangastest

Me käisime emaga kangapoes, sest ta vajab kõigisse oma kodu tubadesse uusi kardinaid. Ostsime siis kevadisi õhukesi riideid ja minu ülesanne on enamikul lihtsalt servad õmmelda, aga ühega midagi keerulisemat teha (st ka mõõta ja mõelda).
Samal ajal on mul käimas operatsioon "koti tellimine". Tundus, et lihtsalt nimetada, mis värvi, oleks ehk liiga vähe isikupärane ja kuna minu mustriideaalid on alati tulnud Marimekkolt, siis läksin sinna lehele vaatama.
Siin kõrval on pilt ühest kardinariidest, mida Soomes õppides aina väljast poolt imetlesin - ühel ühika aknal oli see ees ja ma käisin sealt päris tihti mööda, eks siis ikka vaatasin ka ilusat pilti. Tookord ei tulnud selle peale, et tegemist on Marimekko kangaga, aga praegu leidsin. Ehkki minu praegune kodu ei ole sobitatav sellise uhke mustriga, leian ma, et ega kardin sellest paremaks eriti minna ei saagi.
Aga muidu ka need Marimekko kangad ja mustrid, disain ja tooted... mmm. Neil on ainult üks tootegrupp, mida ma ei tahaks - need maasikatega asjad. Ehkki sama disaineri - Maija Isola disainitud Unikko (lilleline) sari mulle väga meeldib. Kas teie teadsite, et ta disainis Unikko aastal 1964 pärast seda kui Armi Ratia oli välja öelnud, et Marimekkos lillekangaid ei disainita. Maija Isola ei kiitnud heaks reegleid ja piire ning vastulause asemel tegigi selle praeguseks tohutult populaarseks saanud mustri. Sellised populaarsed protestililled.

Jah, ma oleks vist päris õnnelik Marimekko kangast koti üle. Aga ta võib olla ka midagi tagasihoidlikumat, sest ega ma teisi tootjaid (ja ammugi siis lihtsalt kangapoe valikut) niimoodi usaldada ei julge, et huupi midagi väga kirevat võtta. Igatahes parem tagasihoidlik ja mittemidagiütlev kui kriiskavalt stiilitu.

1 comment:

Anonymous said...

Kaua ma pean ootama, et see blogi uueneks? Näita ometi midagi!

Juba möödas